.

Гюстав Флобер е френски писател, един от водещите представители на литературния реализъм във Франция. Известен е най-вече с първия си публикуван роман, „Мадам Бовари“ (1857), с кореспонденцията си и с грижливата си страст към своите стил и естетика.

Прочутият писател на разкази Ги дьо Мопасан е протеже на Флобер.

Флобер избягва отлично неточното, абстрактно, неопределено и неподходящо изразяване и съзнателно се въздържа от клишета.

В писмо до Жорж Санд казва, че прекарва времето си, „опитвайки да напише мелодични изречения, избягвайки съзвучия.“

Флобер вярва в принципа на намирането на „правилната дума“ и целенасочено си служи с него, като изхожда от идеята, че този принцип е ключов за постигането на качество в литературното изкуство.

Следвайки го, на Флобер се налага да работи до изтощение, и то нерядко в потискаща самота. Известни са случаи, в които, когато е бил неудовлетворен от постигнатото, му е отнемало по една седмица, за да завърши една-единствена страница.

Когато обичаш не задушавай с любовта си любимия – това е най-сигурния начин да го прогониш.

Понякога една простичка дума, един простичък израз – „Благодаря ти, че те има”, може да прикове любимия човек към нас завинаги.

Всеки човек изпитва потребността да се облегне на нещо солидно в любовта.

Високопарните думи обичайно прикриват твърде повърхностна привързаност.

Страданието ни може да придобие смисъл, когато носи облекчение за тези, които обичаме.

Единствената валута, с която мога да бъда „купен” е обичта.

Понякога щастието ни връхлита неочаквано, внезапно и залива цялото ни същество. И тогава е важно не само да оцелееш, но и да разбереш, че това е то – очакваното щастие.

Всеки може да бъде щастлив. По щастието им ще ги познаете!

И най-нещастния човек среща своето щастие. Онова щастие, бленувано в самотни нощи, търсено в най-тежки мигове на загуби, в безкрайната прегръдка на болката. Това е миг на прераждане, на пречистване. Това е мигът, когато „ослепяваме” и се изправяме и започваме отново.

Бъдещето ни безпокои, миналото ни държи. Ето защо настоящето ни убягва.

Всяка душа се измерва с мащабите на своите стремежи.

Най-доброто средство за привличането на душата към религията е търпимостта.

Загубили сме вярата си дори в порока.

Когато остарееш, навиците се превръщат в тирани.

Когато роптаеш против идиоти, рискуваш сам да се видиотиш.

Невежеството ни в областта на историята ни кара да хулим своето време. Хората винаги са постъпвали така.

Три неща са необходими на човека, за да е щастлив: да бъде глупав, да бъде себелюбив, да има добро здраве; но ако му липсва първото, останалите са безполезни.

Глупостта е желанието да правиш заключения.

Самонадеяността на човека зависи от обкръжаващата го среда.

Какво друго е равенството освен отрицание на всички свободи, на всичко възвишено в самата природа? Равенството е робство!

Целият прогрес, на който можем да се надяваме, е да направим хората малко по-малко зли.

Последвайте ЧЕТИЛИЩЕ в Телеграм:

Вижте още: Законната целувка никога не струва толкова, колкото откраднатата – ГИ ДЬО МОПАСАН